Deelnemer Werkgever
Home Pensioenadministratie Wijzigingen doorgeven Administratiekantoor doorgeven of wijzigen
Administratiekantoor doorgeven of wijzigen

Huurt u een administratiekantoor in voor uw pensioenadministratie? Dan moet u dat aan ons doorgeven.  

Administratiekantoor doorgeven doet u zo

U geeft het administratiekantoor aan ons door via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Vraag uw administratiekantoor vooraf om hun KVK-nummer. En, als dat bekend is, hun leveranciersnummer.

Zo werkt het

Log in met eHerkenning EH3, en de dienst ‘Werkgever’.

Ga naar het tabblad Organisatie en kies ‘Wijzig organisatiegegevens’.

Er zijn 3 rollen die u kunt uitbesteden:

- Personeels- en Salarisadministratie. Voor berichten over signalen en herinneringen over gegevensaanlevering.

- Gegevensleverancier. Voor technische berichten over het aanleveren van loon- en premiegegevens.

- Financiële Administratie. Voor betalingsherinneringen en rentenota's.

Geef per rol aan wie deze uitvoert: uzelf of een administratiekantoor.

Selecteer een administratiekantoor.  Zit uw administratiekantoor er niet bij? Stuur ons de gegevens via werkgeversadministratie@pwri.nl .

U blijft zelf verantwoordelijk

U blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de aanlevering van de loon- en premiegegevens. Houd daarom goed contact met uw administratiekantoor. Of kijk zelf van tijd tot tijd in het SWP hoe zaken ervoor staan. 

Tips voor een soepele overstap
  • Maak goede afspraken met uw administratiekantoor over wijzigingen met terugwerkende kracht. Uw administratiekantoor heeft namelijk niet altijd toegang tot deze oudere gegevens.
  • Vaak werken zaken net iets anders. Dit kan voor signalen in het SWP zorgen.

Neem contact met ons op bij vragen.