Signalen oplossen

Wij controleren de loon- en premiegegevens die u aanlevert. Na deze controle krijgt u een e-mail als gegevens niet kloppen of niet compleet zijn. Dat noemen we signalen. 

U krijgt geen melding over signalen

Heeft u na 1 werkdag nog geen e-mail gekregen over openstaande signalen? Meestal betekent dit dat de levering succesvol is verwerkt. U kunt dit natuurlijk altijd nakijken in het Selfservice Werkgevers Portaal, via het tabblad ‘Leveringen’.

U krijgt een melding over signalen

Heeft u een e-mail gekregen over openstaande signalen? Zorg dat u deze signalen zo snel mogelijk oplost. Zo kunnen wij uw levering goed verwerken.

Als u aanleverde via uw salarissoftware

In het Selfservice Werkgevers Portaal staat welke signalen open staan. U lost deze op via uw salarispakket.

Wat u bij de hand houdt
  • Uw eHerkenning inlogmiddel, met de dienst 'Pensioenaangifte'.
  • Uw salarispakket.
Wat u gaat doen
  • Log in op het Selfservice Werkgevers Portaal.
  • Controleer de signalen. 
  • U leverde de gegevens aan via salarispakket. Verwerk de signalen dus ook via dit pakket.

In de handleiding Corrigeren signalen leest u stap voor stap hoe dit werkt. 

Als u aanleverde via het SWP
Wat u bij de hand houdt
  • Uw eHerkenning inlogmiddel, met de dienst 'Pensioenaangifte'.
  • Uw eigen salarispakket.
Wat u gaat doen
  • Log in op het Selfservice Werkgevers Portaal.
  • Controleer de signalen.

In de handleiding Corrigeren signalen leest u stap voor stap hoe dit werkt. 

Hoe u de signalen oplost

De status van het signaal bepaalt hoe u het oplost.

Status signaal: onwaarschijnlijk
  • Controleer of de aangeleverde gegevens kloppen.
  • Kloppen de gegevens? Dan hoeft u niets te doen.
  • Kloppen de gegevens niet? Dan corrigeert u de gegevens.   
Status signaal: verwerkbaar

De gegevens moeten worden gecorrigeerd. De signalen zorgen ervoor dat uw werknemer misschien niet de actuele of correcte pensioengegevens kan inzien. 

Status signaal: onverwerkbaar

De gegevens kunnen niet worden opgenomen in onze pensioenadministratie. U levert de loon- en premiegegevens met een onverwerkbare fout opnieuw aan met correcties. Leverde u per ongeluk een dienstverband aan dat u niet wilde aanleveren? Zorg dan dat u dit dienstverband uitsluit in uw salarispakket voordat u opnieuw aangifte doet.

Controle van uw pensioenaangifte

Op de pagina Controle van uw pensioenaangifte leest u meer over de controles die wij uitvoeren. 

Door naar de volgende stap: pensioenpremie betalen
Heeft u de signalen opgelost? Of heeft u helemaal geen signalen? U kunt door naar de eerste keer premie betalen

Neem dan contact met ons op. U kunt ons op werkdagen bellen van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00. Of stuur ons een e-mail via frontoffice-inc@pwri.nl.

045 579 82 22

Neem dan contact met ons op. U kunt ons op werkdagen bellen van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00. Of stuur ons een e-mail via frontoffice-inc@pwri.nl.

045 579 82 22
Wij willen graag weten wat u vindt van werkgevers.pwri.nl. Help ons en beantwoord een gemakkelijke vraag. Of laat ons weten wat anders kan. Mening delen Nee, bedankt