Wij controleren de loon- en premiegegevens die u aanlevert. Als er iets niet klopt krijgt u of uw administratiekantoor bericht van ons over de vastgestelde fouten. We noemen dit signalen. Het is belangrijk dat u de signalen zo snel mogelijk oplost.
U vindt al uw openstaande signalen met een oplosinstructie op ons Selfservice Werkgevers Portaal. Log in met uw eHerkenning inlogmiddel en de dienst APG – Pensioenaangifte. Ga naar het tabblad signalen en filter op de status Gesignaleerd en Afgehandeld door melding aan werkgever/leverancier. In de handleiding Corrigeren signalen leest u stap voor stap hoe dit werkt.
U ziet in het Selfservice Werkgevers Portaal signalen met een verschillende aard. Deze aard laat zien hoe ernstig de fout is en wat u hierna moet doen. U levert de gecorrigeerde gegevens aan op de normale manier: via uw salarispakket of het Selfservice Werkgevers Portaal.
Een signaal met de aard onwaarschijnlijk vraagt om uw beoordeling. Het gaat niet ten koste van de pensioenopbouw van uw werknemer. Maar het is een opvallende afwijking. Een voorbeeld is een plotseling verdubbeld salaris.
Een onwaarschijnlijk signaal beoordeelt u zelf. Als de gegevens kloppen hoeft u niets te doen. Wij laten dit signaal dan vanzelf vervallen. Kloppen de gegevens niet? Doe dan opnieuw aangifte met de juiste gegevens.
Bij verwerkbare signalen kan uw werknemer misschien niet de actuele of correcte pensioengegevens inzien. De fout kan ten koste gaan van de pensioenopbouw. Een voorbeeld is een inkomen onder het minimumloon.
Een verwerkbaar signaal lost u altijd op. U levert de gecorrigeerde gegevens opnieuw aan.
Heeft een signaal de status onverwerkbaar? Dan kunnen wij de gegevens niet overnemen in onze pensioenadministratie. Het is belangrijk om deze fouten zo snel mogelijk op te lossen. Een voorbeeld is dat u een geboortedatum doorgeeft die niet overeenkomt met de gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP).
Een onverwerkbaar signaal lost u altijd op.
Als uw pensioenaangifte veel onverwerkbare signalen bevat wordt uw hele pensioenaangifte onverwerkbaar. Wij verwerken dus geen gegevens. Los de onverwerkbare signalen op en stuur de hele aangifte opnieuw naar ons op. Dan bekijken wij opnieuw of wij uw aangifte kunnen verwerken.
U kunt de status van uw aangifte zien in het Selfservice Werkgevers Portaal. Op het tabblad Leveringen ziet u de status Doorgeleid. Als deze rood is, betekent het dat uw aangifte is afgekeurd.
Zorg dat uw e-mailadres bij ons bekend is. Zodat u onze berichten over de aangifte krijgt.
Zorg dat uw e-mailadres bij ons bekend is. Zodat u onze berichten over de aangifte krijgt.